3 aspecte importante de știut la înființarea unei firme

arrows-1969944_640

În România societatea cu răspundere limitată (SRL) este cea mai răspândită formă de desfășurare a unei activități economice.

Astfel, în cazul în care doriți să înmatriculați o firmă și să începeți o activitate economică este important să aveți în vedere trei aspecte importante aspecte cu privire la înființărea unei societăți comerciale.

 

I. Obiectul de activitate sau codul CAEN

Alegerea obiectului de activitate se face potrivit afacerii pe care doriți să o dezvoltați și activității pe care doriți să o efectuați. Alegerea obiectului de activitate se face în conformitate cu Clasificarea Activităților din Economia Națională și presupune identificarea domeniului principal de activitate (practic acel obiect de activitate care va sta la baza activităților companiei), cât și a domeniului sau domeniilor secundare de activitate.

Ținând cont de faptul că la înființarea firmei nu se percep costuri suplimentare pentru alegerea mai multor obiecte de activitate secundare, este de preferat să priviți lucrurile în perspectivă și să alegeți încă de la început un număr mai mare de activități secundare.

Pentru alegerea obiectului de activitate este de asemenea preferat consultarea prealabilă a unor specialiști în domeniu, deoarece în anumite cazuri există restricții și limitări (ca de exemplu, anumite activități pot fi desfăsurate doar dacă sunt înregistrate ca și activități principale, sau anumite activități pot fi prestate sub condiția depunerii unor documente suplimentare).

 

 II. Clauzele actului constitutiv

Al doilea aspect important privește actul constitutiv. Acesta reprezintă documentul care atestă „nașterea” societății și reglementează modul în care aceasta va fi organizată și va funcționa.

Având în vedere faptul că forma și continutul actului constitutiv sunt restictive cu privire la anumite aspecte, vă sfătuim ca întocmirea acestuia să fie făcută de specialiști, tocmai pentru a evita problemele ulterioare ce pot apărea în cazul unui act constitutiv incomplet sau care nu respectă prevederile legale. De asemenea, trebuie să aveți în vedere și situația în care asociații ar dori introducerea unor clauze aparte (spre exemplu, o majoritate calificată), situație în care formularea și inserarea clauzelor dorite este la fel de importantă.

 

III. Sediul social

Nu în ultimul rând, un alt aspect deosebit de important este stabilirea sediu social într-un imobil la care aveți acces în mod uzual sau în mod facil. Menționăm că acest aspect este relevant, deoarece toate comunicările cu privire la compania dumneavoastră se vor efectua la sediul social indicat, indiferent că sunt comunicări din partea autorităților publice sau persoane private. Prin urmare, dacă sediul va fi stabilit la o adresă la care nu există un acces facil, atunci riscați anumite consecințe juridice care să vă afecteze activitatea companiei (de exemplu, o somație din partea ANAF).

Abonare la newsletter: