Cum pot să vând pe Facebook? Primii pași

 

Pe scurt sunt 3 pași:

  1. Înființezi o firmă cu acest domeniu de activitate sau folosești deja o firmă existentă;
  2. Implementezi regulile legale necesare;
  3. Spor la clienți.

 

Facebook este una dintre reţele de socializare care a dezvoltat un impact deosebit asupra mediului online, fiind astăzi una dintre cele mai productive forme de expunere în mediul virtual. Majoritatea companiilor au ales să-şi “anexeze” o pagină pe această platformă socială pentru a avea o mai bună expunere a serviciilor şi produselor oferite. În România moda Facebook Shop încă este în faza incipientă şi foarte puţine companii au recurs la această metodă de vânzare exclusivă a produselor sale, astfel că această formă de comerţ online se află în faza de testare în ţara noastră.

 

1. Înființezi o firmă sau folosești deja o firmă existentă

 

Pentru a putea porni un magazin online și să vinzi prin Facebook, acesta trebuie să ”îmbrace” o formă juridică care să permită funcționarea sa. Forma juridică cea mai des întâlnită este SRL sau societatea cu răspundere limitată.

În cazul în care dorești să pornești o astfel de afacere este bine să cunoști cel puțin 3 aspecte importante referitoare la înființarea unei firme  și condițiile pentru înființarea unui SRL-D sau societate cu răspundere limitată debutant dacă nu ai mai avut nicio firmă până în prezent.

Dacă te-ai hotărât să înființezi o firmă atunci nu-ți rămâne decât să te gândești la 3 denumiri ale companiei tale și unde o să aibă sediul social (în cazul în care vrei să înființezi o firmă online).

 

Dacă ai deja o firmă, atunci trebuie să știi că vei avea nevoie să fie autorizată clasa CAEN 4791 – Comerț cu amănuntul prin case de comenzi sau prin internet, în cazul în care ai deja această clasă în actul constitutiv al firmei tale, sau trebuie să adaugi codul CAEN în situația în care nu ai deja inserat în actul constitutiv.

 

2. Implementezi regulile legale necesare

 

Ca regulile generale aplicabile magazinelor online, trebuie să ai în vedere cel puțin legea nr. 365/2002 referitoare la comerţul electronic, Ordinul ANPC 433/2009, Ordonanţa de Guvern 130/2000 referitoare la regimul juridic la contactelor la distanţă, Legea 506/2004 referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal şi protecţia vieţii private în sectorul comunicaţiilor electronice şi Legea 12/1990 referitoare la protejarea populaţiei împotriva unor activităţi de producţie, comerţ sau prestări de servicii ilicite.

Este foarte important că magazinul să respecte toate normele şi prevederile prevăzute în legislaţia menţionată mai sus, precum ar fi postarea unui link direct către site-ul ANPC, dar şi înregistrarea la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal în calitate de operator de date cu caracter personal.

 

3. Spor la clienți

 

Promovarea afacerii este un alt aspect care trebuie luat în calcul, mai ales că prin modul în care este realizat, ca magazin online trebuie să te diferențiezi față de concurența ta. Asocierea afacerii cu anumite evenimente sau vedete contribuie la succesul afacerii. În funcţie de bugetul stabilit (nu există o sumă maximă) rezultatul afacerii poate fi unul extraordinar, astfel încât magazinul tău să vândă suficient de mult.

 

Abonare la newsletter: