Cum poti sa iti accelerezi vanzarile prin intermediul esteticii

În cartea sa „Interfețe mai inteligente”, autorul Shlomo Benartzi arată că ultimile cercetări au demonstrat că gradul de atractivitate al unui site este foarte important, întrucât poate afecta atât funcționalitatea, cât și încrederea vizitatorilor. Voi extinde această idee și la magazinele clasice, offline, întrucât estetica poate crește vânzările și în cazul lor, astfel cum voi arăta mai jos.

Continuând a cita autorul, acesta indeamnă să-ti adresezi anumite întrebări cheie:

  1. Cât de rapid e siteul tău? Dacă vinzi online și ai un site care se încarcă lent, atunci trebuie să schimbi ceva, deoarece dacă încărcarea durează mai mult de 3-5 secunde, poți pierde mulți vizitatori. Voi extinde această idee și la un magazin offline, în sensul în care „viteza” se poate reflecta în multe aspecte: cât de repede e abordat un client când îți intră în magazin, cât de repede găsește un produs pe rafturi, cât de repede poate să plătească ce a cumpărat etc. Viteza ține de estetică în mod indirect și viteza vinde!
  2. Crezi că estetica nu afectează încrederea? Dacă siteul tău e anost sau magazinul offline nu are un design plăcut, atunci cu siguranță clienții nu au încredere. Gandește-te la tine când cumperi și vezi dacă estetica te influențează sau nu. Estetica poate însemna încredere, iar încrederea vinde!
  3. Ce poți vinde mai ușor: complexitatea sau simplitatea? Oamenii vor aprecia întotodeauna lucrurile mai simple pe care le percep și înțeleg imediat, decât lucrurile complexe. Cum poate să îți afecteze vânzările? Un site estetic înseamnă și un site simplu. Un magazin offline eficient înseamnă un design care să ajute clientul, nu un puzzle. Cele mai mari companii de retail folosesc aceleași principii: IKEA, Kaufland, Cora etc. Simplu e mai eficient!
  4. Îți cunoști cumpărătorii? Estetica trebuie să ia în considerare întotdeauna potențialii cumpărători. De aceea pe siturile destinate femeilor rozul sau roșul e predominant, iar Nivea pentru bărbați are bleu marin ca și culoarea principală. Același lucru este valabil și pentru tine: vezi cine îți sunt cumpărătorii și adaptează designul la ei, fie ca e vorba de o afacere online sau offline.

Întodeauna estetica a influențat cumpărătorul și o va face în continuare, indiferent de domeniul în care activezi. Desigur că simpla estetica nu va funcționa niciodată singură, ci ea trebuie ajutată de un serviciu sau produs excelent din punct de vedere calitativ și de atenția acordată clienților tăi.

 

Autor: Cristian Bărcan

 

Abonare la newsletter: