Teama – factorul de motivare prin care sa iti cresti vanzarile

Teama sau frica reprezintă un factor prin care poți să îți crești vânzările transformând vizitatorii în clienți, indiferent că vinzi online sau offline, produse sau servicii. În cartea „Marketingul motivațional”, Robert Imbriale arată că potențialii cumpărători pot fi determinați prin frică pentru luarea unei decizii.

Folosită pe scară largă la nivelul marketingului, frica sau teama poate influența comportamentul potențialilor clienți. Un exemplu elocvent este dat de o formulare cu care te întâlneți constant: „Comandă azi și primește 3 produse la prețul pentru două„. Prin urmare, frica de a nu pierde oferta determină luarea unei decizii imediate. O situație similară se produce și de Black Friday: oamenii se trezesc la 5 a.m. pentru a fi primii care comandă produsul X sau Y.

Un alt exemplu elocvent este folosit de magazinele online prin afișarea stocurilor. Exemplu: „au mai rămas 3 produse disponibile. Cumpără acum ca să nu pierzi oferta!”.

Deci cum poți folosi frica ca factor de motivare?

  1. Scoate în evidență ce pierde un potențial cumpărător dacă nu achiziționează produsul sau serviciul tău. Exemplu: dacă nu cumperi produsul X, atunci nu poți slăbi în 5 zile.
  2. Scoate în evidență cu ce ajută produsul sau serviciul tău potențialul client. Exemplu: dacă cumperi produsul X, pielea ta va deveni mult mai catifelată.
  3. Folosește cuvinte cheie: stoc limitat, ofertă valabilă doar 24 de ore, numai 50 de persoane pot câștiga acest premiu etc.

Frica sau temerea este folosită în toate domeniile, fiind un factor motivațional puternic pentru determinarea luării unei decizii rapide. Când faci cumpărăturile uită-te la prețuri și vei observa că multe produse au prețul tăiat pentru a te determina să cumperi.

Abonare la newsletter: