Cum deschid o agenție imobiliară? Primii pași

Cum deschid o agenție imobiliară? Primii pași

 

Piaţa imobiliară este într-o perpetuă dezvoltare, ceea ce a atras interes din partea persoanelor dornice să-şi deschidă o agenție imobiliară.

 

Ca să porniți o agenție imobiliară trebuie să aveți în vedere:

1. Ce presupune o agenție imobiliară?

 

Rolul dvs. principal este de a intermedia vânzări și cumpărări de imobile, precum şi de a asista clientul pe întreaga desfăşurare a tranzacţiei, ceea ce presupune un ajutor oferit atât clientului interesat să cumpere, cât şi vânzătorului, pe care trebuie să-i asistaţi la obţinerea actelor de Administraţia Financiară, Asociaţia de Proprietari, Cadastru şi Publicitate Imobiliară şi Notariat.

 

Trebuie să fiţi pregătit(ă) să furnizați clienţilor şi ajutor cu servicii de măsurători topografice, studii de fezabilitate şi expertize tehnice, dar şi sfaturi în ceea ce privesc amenajările interioare şi exterioare. În acest caz ideal ar fi să aveţi semnate contracte de colaborare cu astfel de servicii cu firme de specialitate, ceea ce ar creşte enorm prestigiul firmei imobiliare pe care o conduceţi.

 

Ca și investiție inițială, o astfel de afacere necesită un capital de început în jurul a 1.500 – 3.000 Euro, în care sunt incluse costurile legate de amenajarea unui birou, website, dar şi cheltuielile legate de furnizarea de software pentru identificarea de oferte imobiliare.

 

Un plus ar fi ca cei care lucrează în agenție să deţină un atestat preofesional sau cursuri de calificare la instituţii recunoscute de către Ministerul Învăţământului şi Educaţiei şi de către Ministerul Muncii.

2. Înființați o firmă cu acest domeniu de activitate sau foloiți deja o firmă existentă

 

Pentru a deschide o agenție imobiliară aceasta trebuie să „îmbrace” o formă juridică care să permită funcționarea sa. Forma juridică cea mai des întâlnită este SRL sau societatea cu răspundere limitată (pentru mai multe detalii despre SRL puteți verifca: 3 aspecte importante referitoare la înființarea unei firme).

 

O agenţie care se ocupă de intermedieri imobiliare (sau persoanele fizice care dețin un PFA) trebuie să aibă autorizat codul CAEN 6831 – „Agenţii imobiliare”. Suplimentar, o agenție poate să aibă ca activități și codurile CAEN: 6810 – „Cumpărarea şi vânzarea de bunuri imobiliare proprii”, 6832 – „Administrarea imobilelor pe baza de comision sau contract” și 6820 – „Închirierea şi subînchirierea bunurilor imobiliare proprii sau închiriate”.

 

3. Clienți

 

Fiind o afacere care furnizează servicii către terţi şi îşi desfăşoară activitatea în afara sediului social, în majoritatea timpului, este nevoie de o deplasare constantă pe teren. Profesionalismul şi conduita ireproşabilă în relaţia cu persoanele care vă sunt clienţi sau potenţiali clienţi pot conduce la realizarea unor tranzacţii atât bănoase, cât şi la construirea unor relaţii comerciale pe termen lung. Dacă se respectă cerinţele în ceea ce priveşte aspectele mai sus menţionate, agenţia imobiliară pe care o conduceţi o să se bucure de un real succes şi o să vă asigure un profit pe măsură!  


Aveți întrebări despre înființarea unei firme pentru o agenție imobiliară?

1 + 6 = ?